« Tagasi

Isikut tõendav dokument taotle võimalusel iseteeninduses

Isikut tõendava dokumendi taotlemisega puutuvad kokku kõik Eesti kodanikud. Tavaliselt taotletakse uus dokument 5-10 aasta tagant. Samas võib ka ette tulla ootamatusi, nagu näiteks dokumendi kaotamine, hävimine või ka dokumendi vargus, mille tõttu tuleb omale uus isikut tõendav dokument taotleda.

Kuressaare politseijaoskonna teenindus on alates eelmise aasta 3. jaanuarist avatud kolmel päeval nädalas: esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti kell 9-17.

Üleminekuperiood viielt päevalt kolmele põhjustas esialgu rahulolematust, ent täna, aasta hiljem, võime öelda, et suletud päevadel satuvad teenindusse vaid üksikud inimesed, kes on päevaga eksinud.

Kõigil tööpäevadel saab teenindussaalis jätkuvalt kasutada digikioskit, misjärel saab iseteeninduses esitada dokumenditaotluse.

Dokumendi taotlemine on tehtud mugavaks

Saare maakonnas kasutab tänaseks kõikidest dokumenditaotlejatest politsei iseteenindust 45% inimestest. Taotluse saab politsei iseteeninduskeskkonnas täita mugavalt kodus, vältides nii teeninduses järjekorras ootamist. Lisaks on iseteeninduses dokumentide taotlemine kümme eurot soodsam kui teenindusletis.

Politsei iseteeninduses saab lisaks passile ja ID-kaardile taotleda elamisloakaarti, välismaalase passi, relvaluba, E-residendi digi-ID ja registreerida välismaalase lühiajalist töötamist.

Dokumendi taotlemiseks veebis tuleb minna aadressile https://iseteenindus.politsei.ee. Kui nõuetekohane foto, allkirjanäidis ja sõrmejäljed on olemas, saab uue dokumendi taotleda vaid paari hiireklikiga.

Kui foto, allkiri või sõrmejäljed puuduvad, saab need tasuta anda teenindussaali digikioskis, mida saab kasutada kõigil tööpäevadel esmaspäevast reedeni. Digikioskist liiguvad andmed automaatselt politsei iseteenindusse. Kui siis inimene arvutist või nutiseadmest politsei iseteenindusse siseneb, näeb ta seal ka digikioskis tehtud värsket fotot, sõrmejälgi ja allkirja, mida on dokumenditaotluse esitamiseks vaja.

Dokumendi taotlemine teeninduses

Dokumentide taotlemiseks ja kättesaamiseks on teenindus avatud esmaspäeval, kolmapäeval ja reedel. Kui soovid dokumenti taotleda teeninduses, siis toimi järgmiselt:

  • kõigepealt tee ära digikioskis foto, anna ära sõrmejäljed ja allkirjanäidis
  • võta endale järjekorra number ning oota oma numbrit
  • dokumendi taotlemiseks ja kättesaamiseks varu endale piisavalt aega, kuna teeninduses võib olla järjekord.

Dokumendi kättesaamise volitus

Mõnikord juhtub, et ID-kaardile või passile ei ole võimalik ise teenindusse järele tulla. Sellistel juhtudel on abiks volitamise võimalus.

Kui soovid, et su ID-kaardile või passile läheb järele sinu poolt volitatud inimene, siis anna sellest klienditeenindajale dokumenditaotlust sisse andes teada. Volitust saabki teha vaid teeninduses kohapeal dokumenti taotledes, hiljem volitust teha ei saa. Volitust tehes on oluline teada volitatu täpset nime ja isikukoodi.

Volitatud inimene peab dokumendi kättesaamisel esitama oma isikut tõendava dokumendi ja tal peab kaasas olema ka dokumenditaotleja vana ID-kaart.

ID-kaardi taotlemine liikumisvõimetule

Kui inimene ei ole terviseseisundi tõttu püsivalt võimeline taotluse esitamiseks teenindusse pöörduma, saab liikumisvõimetu eest ID-kaardi taotluse esitada vallavalitsuse või hoolekandeasutuse juhi volitatud esindaja, st lähedased tema eest taotlust esitada ei saa.

Mobiil-ID aktiveerimine teenuse pakkuja juures

Kui varem aktiveeriti mobiil-ID teeninduses, siis nüüd tuleb mobiil-ID aktiveerimist taotleda mobiilioperaatori juures.