Koroonaviiruse levikuga seoses avatud infotelefon 1247

Alates esmaspäevast, 16. märtsist alustab tööd Häirekeskuse infotelefon 1247, mis hakkab jagama informatsiooni koroonaviirusega seotud küsimustes. Telefon töötab ööpäevaringselt ja on helistajatele tasuta.

Häirekeskuse peadirektor Kätlin Alvela sõnul on avatava telefoni esmane eesmärk vähendada nii hädaabinumbri 112 kui ka perearsti nõuandetelefoni 1220 ja teiste infotelefonide koormust. Viiruseleviku tõkestamine on toonud kaasa terve rida elukorralduslikke muutusi, mille kohta saab infot numbrilt 1247.

„Möödunud neljapäevast kerkis ööpäevas koroonaviiruse kahtlusega kiirabikõnede arv neljakordseks. Kui sellele liita veel pöördumised, mis kiirabi reageerimist siiski ei vajanud, tegeleb Häirekeskus umbes ööpäevas umbes 800 kõnega, mille sisuks on moel või teisel koroonaviirus. Sellele on lisandunud infopäringud, mis puudutavad Eestis kehtivad eriolukorda," kirjeldas Häirekeskuse peadirektor.

Numbrilt 1247 hakkab infot saama erinevates koroonaviirust ja selle levikut puudutavates küsimustes. See ei puuduta meditsiinialaseid nõuandeid ja konsultatsiooni. Meditsiinialaste nõuannete ja perearsti konsultatsiooniks tuleks endiselt valida number 1220, kus kõnele vastavad meditsiinilise väljaõppega inimesed. Kui on vaja kiirabi kutsuda, tuleks jätkuvalt helistada 112. 1247 fookuses on kõik need teemad, mida 112 ja 1220 ei kata.